کاهش 60 درصدی مطالبات معوق بانک ملت در سال 85
عضو هیات مدیره بانک ملت گفت: این بانک برای تسهیل در وصول مطالبات معوق در سال جاری ، از ظرفیت های بخش خصوصی استفاده خواهد کرد.
به گزارش روابط عمومی بانک ملت ، محسن فدوی افزود: بر اساس پیشنهادی که به تصویب هیات مدیره بانک رسیده است از این پس در بخش های اجرا و وصول مطالبات معوق ، از بخش خصوصی استفاده خواهد شد تا بدین ترتیب ، منابع حاصل از وصول این مطالبات ، صرف اعطای تسهیلات در بخش های مختلف شود.
وی موضوع مطالبات معوق را یکی از چالش های اساسی نظام بانکی عنوان کرد و ادامه داد: در عین حال وجود این نوع مطالبات در هر موسسه مالی اجتناب ناپذیر است ولی میزان آن نباید از حدوداستانداردهای منطقی بالاتر برود.
عضو هیات مدیره بانک ملت یکی از اولویت های این بانک را در سال 86 ، کاهش مطالبات معوق ذکر کرد و یادآور شد: خوشبختانه در سال های اخیر با تلاش همه جانبه کارکنان ، میزان این مطالبات هر سال کاهش محسوسی داشته است .
وی تاکید کرد: بانک ملت در سال گذشته ، فعالیت خوبی را در بخش احیای مطالبات معوق انجام داد و مذاکرات با مشتریان بدهکار برای پرداخت کامل ، استمهال یا تقسیط بدهی های آنان ، بسیار موفقیت آمیز انجام شد به گونه ای که در این سال ، اقلام مطالبات معوق بانک ، 60 درصد کاهش یافت.
فدوی با تاکید بر این نکته که افزایش اختیارات شعب ، مناطق و مدیران امور بانک در سال گذشته باعث افزایش سرعت تصمیم گیری و به تبع آن به ثمر نشستن مذاکرات با مشتریان شد ، گفت: در سال 85 ، هماهنگی بیشتر میان واحدهای صف و ستاد بانک نیز در کاهش مطالبات معوق ، موثر واقع شد.
عضو هیات مدیره بانک ملت اظهار داشت: میزان مطالبات معوق در شهرستان ها به دلیل وجود شناخت بیشتر از مشتریان ، کمتر است ولی در تهران به دلیل گستردگی جغرافیایی و حجم بالای مشتریان ، این شناخت کمتر است بنابراین به طور طبیعی میزان مطالبات معوق بانک ها نیز بیشتر می شود.
وی با بیان این نکته که برای پیشتاز بودن در نظام بانکی باید در تمامی ابعاد حرفه ای عمل کرد ، افزود: بانک ها باید در انواع فعالیت های خود به ویژه در اعطای تسهیلات ، با دقت عمل کنند و با شناخت کامل مشتری ، بر ارایه خدمات به وی ، نظارت دقیقی داشته باشند تا بدین ترتیب خدمات رسانی به مشتریان به بهترین شکل ممکن انجام شود.
دوشنبه 31 ارديبهشت 1386