مدیرعامل بانک ملت:خصوصی شدن بانک ها با تحول در نیروی انسانی به نتیجه مطلوب می رسد
مدیرعامل بانک ملت اظهار داشت:اگر بانک ها در زمینه نیروی انسانی خود تحول ایجاد نکنند بدون تردید در خصوصی سازی توفیقی نخواهند داشت.
به گزارش روابط عمومی بانک ملت ، دکتر علی دیواندری در جمع معاونان اداری ، مالی و روسای کارگزینی مناطق تهران و استان های این بانک تاکید کرد:بانک ملت در مرحله تحول از یک سازمان دولتی و مقررات محور به یک سازمان مشتری محور و بازار محور است، بنابراین در آستانه این تحول باید در منابع انسانی بانک هم تحول و اصلاح صورت بگیرد تا نیروی انسانی آن برای این تغییر بزرگ ، آمادگی پیدا کنند.
وی سرمایه واقعی بانک ملت را نیروی انسانی آن خواند و افزود:عامل اساسی موفقیت های این بانک در سال های اخیر ، نیروی انسانی آن است همان گونه که سازمان های موفق دنیا هم با توجه و اهمیت دادن به نیروی انسانی خود به نتیجه مطلوب و مورد نظر رسیده اند.
مدیرعامل بانک ملت با تاکید بر مدیریت مناسب و مطلوب منابع انسانی برای پیشبرد اهداف سازمانی ، تصریح کرد:این مدیریت باعث ایجاد همگرایی و جهت گیری مشترک در میان کارکنان می شود که خوشبختانه این تحول از سال های گذشته در بانک ملت شروع شده و نمونه آن برگزاری دوره های متعدد آموزشی برای کارکنان بخش های مختلف بانک است.
وی ادامه داد: تحول در نیروی انسانی باعث شده است تا بانک ملت با وجود داشتن تعداد شعب و نیروی انسانی کمتر ، از لحاظ منابع در جایگاه مطلوب و مناسبی قرار داشته باشد.
دکتر دیواندری تاکید کرد:امروز جامعه نگاه متفاوتی به بانک ملت دارد که دلیل آن توجه و اعتقاد به نیروی انسانی است و به اعتقاد مدیران این بانک ، هزینه آموزش و توسعه نیروی انسانی هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است که حتما نتیجه خواهد داد.
وی با بیان این نکته که دادن بهترین حقوق و مزایا انگیزه ایجاد نمی کند بلکه صرفا محرک است ، گفت:این موارد ماندگار و دایمی نیست و به سرعت اثر خود را از دست می دهد و تنها درگیر کردن نیروی انسانی با هدف سازمانی و معنادار کردن تلاش آنان است که به رفتارشان جهت می دهد.
مدیرعامل بانک ملت تاکید کرد:برخی پاداش ها فاقد اثر واقعی قدردانی هستند که اثر ضد انگیزشی دارند بنابراین پاداش باید با کار شخص برابری کند و در عین حال عادلانه باشد تا بتواند در رفتار اثرگذار باشد .
چهارشنبه 17 بهمن 1386