شمار کارت های بانک ملت از 36.5 میلیون فقره گذشت
عضو هیات مدیره بانک ملت از صدور بیش از چهار میلیون و 800 هزار فقره کارت الکترونیک از سوی این بانک در هفت ماهه سال جاری خبر داد و گفت: با صدور این تعداد کارت، شمار کارت های صادره بانک ملت تا پایان مهرماه 91 از مرز 36.5 میلیون فقره عبور کرد.
علیرضا لگزایی با اشاره به این نکته که این بانک کماکان رتبه نخست را از لحاظ سهم از بازار کارت های بانکی در شبکه بانکی کشور در اختیار دارد، افزود: شمار خودپردازهای این بانک نیز تا پایان ماه هفتم سال به سه هزار و 181 دستگاه رسیده است که نشان می دهد 11 درصد سهم از بازار خودپردازها و رتبه سوم نظام بانکی متعلق به بانک ملت است.
وی تعداد کارتخوان های فروشگاهی بانک ملت را هم تا پایان مهرماه بیش از 474 هزار دستگاه ذکر کرد و ادامه داد: 18.6 درصد از سهم بازار کارتخوان ها و رتبه نخست نظام بانکی به این بانک اختصاص دارد.
معاون مدیرعامل بانک ملت در امور فناوری اطلاعات و ارتباطات با تاکید بر این نکته که در مهرماه سال جاری، بیش از 36 میلیون و 500 هزار فقره تراکنش از سوی مردم و مشتریان روی خودپردازهای این بانک انجام شده است، ادامه داد: این تعداد تراکنش، حدود 11.1 درصد کل تراکنش های خودپردازهای شبکه بانکی در مهرماه است.
لگزایی تاکید کرد: حجم ریالی این تعداد تراکنش انجام شده، بالغ بر 47 هزار میلیارد ریال بوده است.
وی با بیان این نکته که حدود 61 میلیون فقره تراکنش نیز در مهرماه از طریق کارتخوان های فروشگاهی بانک ملت انجام شده که 26.3 درصد تراکنش های انجام شده در شبکه بانکی از طریق این دستگاه ها است، اضافه کرد: با انجام این تعداد تراکنش، بالغ بر 397 هزار میلیارد ریال گردش مالی انجام شده که 46.4 درصد گردش مالی انجام شده از طریق پایانه های فروشگاهی سراسر کشور است.
عضو هیات مدیره بانک ملت به افزایش سهم از بازار تعداد کارتخوان های فروشگاهی این بانک از 15.5 درصد در اسفندماه سال گذشته به 18.6 درصد در پایان مهرماه امسال، اظهار داشت: سهم از بازار تعداد تراکنش های کارتخوان های بانک ملت از کل تراکنش های کارتخوان های نظام بانکی نیز از 22.5 درصد به 27 درصد رسیده است.
به گفته لگزایی، سهم از بازار مبلغ تراکنش های کارتخوان های فروشگاهی بانک ملت از مبلغ تراکنش های کارتخوان های نظام بانکی هم از 42 درصد در پایان سال گذشته به 48 درصد در پایان مهرماه سال جاری افزایش یافته که نشان دهنده اقبال بیشتر دارندگان کارت های بانکی از خدمات بانک ملت روی کارتخوان های فروشگاهی است.
معاون مدیرعامل بانک ملت در امور فناوری اطلاعات و ارتباطات در مورد ویژگی های مهم کارتخوان های بانک ملت گفت: این بانک متناسب با نیازهای صاحبان کسب و کار، خدمات و محصولات بومی شده را روی کارتخوان ها برای پذیرندگان این دستگاه ها طراحی و عرضه کرده است که از جمله این خدمات می توان به انتقال وجه از حساب متعلق به کارتخوان پذیرنده به سایر حساب های بانک ملت، قابلیت اتصال رایانه به کارتخوان برای کسب و کارهایی که سیستم های اداری رایانه ای دارند، اتصال کارت بانکی به کارت هوشمند سوخت و شارژ کیف پول کارت سوخت، کیفیت و پشتیبانی تمام عیار در سراسر کشور و سرعت بالای انجام تراکنش از طریق این دستگاه ها اشاره کرد.
وی تاکید کرد: سرعت تراکنش کارتخوان های فروشگاهی بانک ملت به دلیل سرمایه گذاری هایی که بانک روی زیرساخت های مخابراتی این دستگاه ها انجام داده غیرقابل رقابت است.
پنجشنبه 28 دي 1391