مدیرعامل بانک ملت:بدون پیشرفت های بانکداری الکترونیک ، اجرای بسیاری ار طرح های ملی امکان پذیر نبود
مدیرعامل بانک ملت ، چشم انداز نظام بانکی را نزدیک کردن اقدام ها و اهداف توسعه ای کشور و افزایش کیفیت خدمات عنوان کرد و گفت: ما به عنوان اعضای نظام بانکی به موفقیت های بزرگ حاصل شده در عرصه بانکداری الکترونیک افتخار می کنیم زیرا اگر این پیشرفت ها نبود بسیاری از طرح های ملی، قابلیت اجرا پیدا نمی کرد.
به گزارش روابط عمومی بانک ملت ، دکتر علی دیواندری که به عنوان مدیر جلسه در پانل تخصصی بانکداری الکترونیک در همایش بزرگ نظام بانکی در مسیر توسعه و تحول سخن می گفت، افزود: وجود زیرساخت های قوی در نظام بانکی ، باعث شده است تا به راحتی برای بیش از 18 میلیون سرپرست خانوار ، حساب هدفمندی یارانه ها افتتاح و وجوه با کمترین مشکل به این حساب ها انتقال داده شود.
دکتر دیواندری اظهار داشت:امکان اجرای سیاست های دولت در زمینه های مختلف از جمله کارت سوخت ، دیگر نشانه فراهم بودن زیرساخت ها در بانک های کشور است و ما خرسندیم از این که نظام بانکی را در جایگاهی می بینیم که زمینه ساز اجرای طرح های ملی شده است.
مدیرعامل بانک ملت به بخشی از موفقیت های بانکداری الکترونیک در کشور اشاره کرد و افزود: تعداد پایانه های فروشگاهی به بیش از یک میلیون و 200 هزار دستگاه ، تعداد خودپردازها به بیش از 18 هزار دستگاه و تعداد انواع کارت های الکترونیک به بیش از 100 میلیون فقره رسیده است.
وی ارایه خدمات به مشتریان ، یکپارچه سازی سیستم ها و روش ها ، و کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری و اثربخشی سیستم ها را از آثار مثبت بانکداری الکترونیک خواند و گفت: پیشرفت های نظام بانکی در این زمینه ، بدون همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات میسر نبوده است.
مدیرعامل بانک ملت با بیان این نکته که بانک ها ، بانک مرکزی و وزارت ارتباطات به عنوان سه جزء بانکداری الکترونیک ، تعامل نزدیکی با هم دارند ، ادامه داد:چشم اندازهای ترسیم شده در این حوزه ، راهگشای خوبی برای نظام بانکی در جهت توسعه فناوری اطلاعات است.
وی ، نهادهای سیاستگزار مانند دولت و بانک مرکزی ، بانک ها ، خانوارها ، تامین کنندگان خدمات پرداخت ،تامین کنندگان نرم افزار و سخت افزار بانکی و فروشندگان کالا و خدمات را از ذینفعان بانکداری الکترونیک خواند و گفت: آنچه در حوزه بانکداری الکترونیک به دست آمده افتخار ملی است و با وجود تحریم های نرم افزاری و سخت افزاری نظام بانکی در 30 سال پس از انقلاب ، متخصصان و کارشناسان حوزه فناوری اطلاعات بانک ها با طراحی این نرم افزارها و سخت افزارها در داخل کشور ، کار بزرگی انجام داده اند که باید آن را ارج نهاد.
وی در عین حال تاکید کرد: چنانچه بخواهیم پا به پای نیازهای ملی کشور حرکت کنیم باید متناسب با آن روی پیشرفت های خود در عرصه بانکداری الکترونیک هم پافشاری کنیم.
به گفته مدیرعامل بانک ملت ، نظام بانکی اکنون در مرحله گذار از بانکداری سنتی به بانکداری الکترونیک است و بسیاری از هزینه های انجام شده ، جنبه سرمایه گذاری برای آینده دارد.
دکتر دیواندری ، حمایت های قانونی از بانکداری الکترونیک ، امنیت شبکه ، محدودیت های زیرساختی اعم از نرم افزار و سخت افزار و فرهنگ سازی را از چالش های این عرصه ذکر کرد و ادامه داد: باید به موضوع فرهنگ سازی توجه بیشتری صورت گیرد زیرا هم اکنون ابزارهای نوین زیادی در اختیار نظام بانکی است که کمتر از آنها استفاده می شود که باید با فرهنگ سازی ، هزینه های انجام شده را اقتصادی کرد.
سه شنبه 18 آبان 1389