عضو هیات مدیره بانک ملت در مراسم تجلیل از کارمندان نمونه: معیارهای انتخاب کارمند نمونه تغییر می کند
مراسم تجلیل از کارمندان نمونه بانک ملت با حضور ساروخانی عضو هیات مدیره و مدیران نواحی بانک ملت برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی بانک ملت ، عضو هیات مدیره بانک در این مراسم اظهار داشت: تمامی کارکنان این بانک نمونه هستند و تلاش تمامی آنان بوده که بانک را به نقطه اوج رسانده است.
محمد رضا ساروخانی با بیان این نکته که انتخاب تعدادی انگشت شمار از میان 25 هزار کارمند متعهد به عنوان کارمند نمونه کاری دشوار است ، ادامه داد: این تعداد کارمند نمونه ، مشتی هستند که نمونه خروار است و این افراد نمایندگان تمامی کارکنان نمونه بانک ملت هستند.
وی با اشاره به این نکته که معیارهای انتخاب کارمندان نمونه در شرایط خصوصی تغییر خواهد کرد ، یادآور شد: از سال 88 ، ساز و کار جدیدی برای این موارد ، اتخاذ خواهد شد و دیگر از روش قبلی استفاده نخواهیم کرد.
عضو هیات مدیره بانک ملت با تاکید بر استانداردسازی رفتاری در انتخاب کارمندان نمونه ، اضافه کرد: رفتار کارکنان به لحاظ فیزیکی و سازمانی باید از استانداردهای مشخصی برخوردار باشد و کارکنان بخش های مختلف باید رفتار خاصی به ویژه در مواجهه با مشتریان داشته باشند.
وی با اشاره به این نکته که تکریم ارباب رجوع باید به صورت کدهای رفتاری مشخص ، از سوی کارکنان رعایت شود ، گفت: این کدها باید به صورت مکتوب در اختیار تمامی کارکنان باشد تا مشتریان در تمامی شعب سراسر کشور ، رفتار مشابهی را از کارکنان بانک مشاهده کنند.
به گفته ساروخانی ، با تعاریف جدیدی که بانک ملت در سال آینده تدوین خواهد کرد ، انتخاب کارمند نمونه به مراتب آسان تر خواهد شد.
وی منشا انتخاب کارمندان نمونه را محترم خواند و اظهار داشت: زمان این انتخاب هم زمان مهمی است چون به تکریم شهدای دولت برمی گردد که آنان خود کارمندان نمونه ای بودند.
عضو هیات مدیره بانک ملت با اشاره به شهادت دو کارمند و مجروحیت یک کارمند این بانک در اثر سرقت مسلحانه در سال 86 ، اضافه کرد: خوشبختانه با تلاش حراست بانک و همکاری نیروی انتظامی ، در سال جاری ، هیچ حادثه تلخی در بانک رخ نداد .
وی در عین حال با اشاره به انتخاب یک نفر به عنوان بازنشسته نمونه ، گفت: یکی از کارکنان بانک ملت ، پس از بازنشستگی هم به صورت افتخاری و داوطلبانه ، فعالیت های مفیدی را به عنوان مددکار برای کارکنان بیمار بانک انجام می دهند که شایسته قدردانی است.
رییس اداره کل امور کارکنان بانک ملت هم در سخنانی با اشاره به این نکته که افراد نمونه در سه سطح مدیران ، کارشناسان و کارمندان معرفی می شوند ، گفت: اهداف این انتخاب ، تقویت وجدان کاری ، تشویق کارکنان به ارائه خدمات بیشتر ، اعتلای باورهای مثبت ، رضایت شغلی ، ارج نهادن به خدمات کارمندان متعهد ، تقویت فعالیت کارکنان و معرفی کارمندان به عنوان الگوهای نمونه است.
حقی ، سهمیه کارمندان نمونه بانک ملت در ناحیه یک را برای سال گذشته 28 نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد کارمند نمونه ، دو نفر یک نفر به عنوان کارمند نمونه ملی و یک نفر به عنوان بازنشسته ملی معرفی شدند.
بر اساس این گزارش ، در این مراسم سمیعی فراهانی که در سال گذشته در سرقت مسلحانه از شعبه بانک ملت در اراک مجروح شده بود به عنوان کارمند نمونه ملی و صدیقه صدری به عنوان بازنشسته ملی مورد تجلیل و قرار گرفتند.
26 نفر دیگر هم که دو تن آنان به شهادت رسیده بودند به عنوان کارمند نمونه معرفی شدند و از آنان یا خانواده هایشان ، تجلیل شد.
چهارشنبه 5 فروردين 1388