ملاحظات امنیتی سامانه مگابانک
- اپلیکیشن سامانه مگابانک را صرفاً از طریق پورتال اینترنتی بانک ملت به آدرس www.bankmellat.ir دریافت نمایید.
- رمز ورود به خدمات حسابی در سامانه مگابانک (رمز همراه بانک/ رمز اینترنت بانک) را در اختیار دیگران قرار نداده و آن را در فواصل زمانی (حداقل هر سه ماه) و همچنین بنا به ضرورت تغییر دهید.
- دسترسی افراد غیرمجاز به سامانه مگابانک را میتوانید از طریق ایجاد رمز ورود (مراجعه به گزینه تنظیمات-تنظیمات اپلیکیشن) محدود نمایید.
- همواره از بروز بودن نسخه سامانه مگابانک اطمینان حاصل نمایید و نسبت به بروزرسانی آن اقدام نمایید؛ و در صورت بروز مشکل در سامانه مزبور، مراتب را به بانک اطلاع دهید.
- برای دسترسی به سامانه مگابانک از ابزارهای فیلترشکن نظیر VPN استفاده ننمایید.
- تا حد امکان هنگام اتصال به شبکههای بیسیم رایگان و عمومی از سامانه مگابانک استفاده ننمایید.
- پیش از فروش یا واگذاری گوشی تلفن همراه خود، حافظه مرورگرِ گوشی تلفن همراه خود را پاک نمایید.
- گوشی تلفن همراه خود را بگونهای تنظیم نمایید که در فواصل زمانی کوتاه با استفاده از روشهای امنیتی (PIN Pattern, Password و ...) قفل گردد.
- بانک هرگز اطلاعات محرمانه شما را از طریق ایمیل یا پیامک درخواست نمیکند. در صورت رخداد این مورد، ضمن عدم پاسخگویی به چنین درخواستهایی، حتماً بانک را از طریق شماره تلفن ۱۵۵۶ (تهران) یا ۸۲۴۸۸-۰۲۱ (شهرستان) مطلع نمایید.
- ارسال پیامک برای انجام تراکنشهای مالی، سبب آگاهی شما از سوءاستفادههای احتمالی و جلوگیری از سوءاستفاده بیشتر است. بهمحض دریافت چنین پیامکهایی در صورتی که عمل مذکور از سوی خودتان صورت نگرفته، نسبت به تغییر رمز عبور سامانههای بانکی خود اقدام و مراتب را در اسرع وقت به بانک اطلاع دهید.