يکشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۵En
توصیه های امنیتی سامانه همراه بانک

توصیه‌های امنیتی سامانه همراه بانک


ملاحظات امنیتی درخواست و فعالسازی سامانه همراه بانک

1. نرم افزار سامانه همراه بانک ملت را صرفاً از طریق مراجعه حضوری به شعب بانک ملت و یا مراجعه مستقیم به وبسایت بانک ملت دریافت نموده و هرگز از طریق روشهای غیرمعتبر نظیر بلوتوث (به غیر از سامانه بلوتوث شعب بانک)، ایمیل، اینترنتی و وبسایت¬های وبسایت های متفرقه، فروشگاه¬های ارائه دهنده نرم افزار، اقدام به دریافت و نصب ننمایید.
2. هنگام دریافت پاکت محتوی رمز ورود سامانه همراه بانک از باز و مخدوش نبودن پاکت اطمینان حاصل نموده و در صورت مخدوش بودن مسئول شعبه را مطلع نمایید.
3. رمز ورود سامانه همراه بانک ارائه شده توسط شعبه را پس از نصب کامل نرم افزار آن، در اولین فرصت تغییردهید.
4. رمز ورود سامانه همراه بانک خود را در اختیار دیگران قرار نداده و آن را در فواصل زمانی (حداقل هر سه ماه) و بنا به ضرورت تغییردهید.

ملاحظات امنیتی استفاده از سامانه همراه بانک:

1. از انتخاب رمز ورود قابل حدس نظیر سال تولد، سال ازدواج، شماره شناسنامه و... برای ورود به سامانه همراه بانک خود، اجتناب کنید.
2. در صورت ارائه نسخه جدید نرم افزار سامانه همراه بانک، در اولین فرصت نرم افزار مزبور را بر روی گوشی تلفن همراه خود ارتقاء دهید.
3. حتی الامکان هنگام اتصال به شبکه¬های بی¬سیم رایگان و عمومی از نرم افزار همراه بانک استفاده ننمایید.

ملاحظات امنیتی غیر فعالسازی سامانه همراه بانک:

1. در صورت سرقت یا مفقودی تلفن همراه، اقدامات ذیل را انجام دهید:
  • اطلاع موضوع به مرکز ارتباط ملت و درخواست غیرفعالسازی سامانه همراه بانک
  • مراجعه حضوری به یکی از شعب بانک ملت و درخواست غیرفعالسازی سامانه همراه بانک

2. در صورت تغییر در شماره تلفن همراه و یا واگذاری سیم کارت فعلی، اطلاعات مربوط به شماره تلفن همراه خود را در بانک بروزرسانی نمایید.
3. پیش از فروش یا واگذاری گوشی تلفن همراه خود، نرم افزار سامانه همراه بانک را از روی آن حذف (Uninstall)  نمایید.

ملاحظات عمومی:

1. از بروزرسانی مستمر سیستم عامل، مرورگر وب و سایر نرم افزارهای منصوب روی گوشی تلفن همراه خود اطمینان حاصل نمایید.
2. تلفن همراه خود را به نرم افزار ضد بد افزار معتبر مجهز نموده و آن را به صورت مستمر بروزرسانی نمایید.
3. به منظور پیشگیری از بروز مخاطرات امنیتی، از اقدامات ذیل بر روی گوشی تلفن همراه اجتناب نمایید:
  • دریافت (Download) و اجرای نرم افزار و فایلهای ناشناس و متفرقه مشکوک
  • باز نمودن فایلهای ناشناخته پیوست ایمیل
  • ورود به وبسایتهای متفرقه و بازنمودن لینکهای مربوطه

4. گوشی تلفن همراه خود را طوری تنظیم نمایید که در فواصل زمانی کوتاه با استفاده از روشهای امنیتی PIN, Pattern, Password) و ... ) قفل گردد.
5. بانک هرگز اطلاعات محرمانه شما (نظیر مشخصات شناسنامه ای، کدملی، اطلاعات مربوط به کارت و حساب بانکی و ...) را از طریق تلفن، ایمیل، پیامک یا شبکه های اجتماعی درخواست نمیکند. در صورت رخداد این مورد، ضمن عدم پاسخگویی به چنین درخواستهایی مراتب را سریعاً به بانک اطلاع دهید.
6. هرگز اطلاعات مهم خود مانند رمز اول و دوم کارتها، کلمه بانکی، CVV2 ،تاریخ انقضای کارت را بر روی عبور سامانه های گوشی تلفن همراه ذخیره ننموده یا از طریق پیامک، ایمیل، شبکه های اجتماعی یا سایر سامانه های ارتباطی نظیر تلفن برای سایرین ارسال و بازگو نکنید.
7. از اعمال تغییرات و دستکاری های منجر به کاهش سطح امنیت و قابلیت اعتماد سخت افزار و نرم افزار تلفن همراه اجتناب نمایید.
8. در صورت مشاهده هرگونه اختلال در عملکرد گوشی تلفن همراه و یا نیاز به سرویس سخت افزاری و نرم افزاری، به نمایندگی های معتبر مراجعه نمایید.
9. سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpohice.ir مرجع مفیدی برای دریافت آخرین اطلاعات مربوط به تهدیدات امنیتی است.

ارتباط با مرکز ارتباط ملت:

مشتری گرامی در صورت بروز هرگونه مشکل و یا مشاهده شواهد مشکوک در حساب خود که صحت آنها از سوی شما مورد تایید نمی باشند، حتماً بانک را از طریق شماره تلفن 1556 (تهران) یا 82488- 021(شهرستان) مطلع نمایید.