يکشنبه 31 فروردين 1393

 

کارت اعتباری
بانک ملت در راستای افزایش محصولات سبد کارت های بانکی و ارائه خدمات نوین بانکداری الکترونیک، اقدام به صدور کارت خرید اعتباری نموده است.
کارت خرید اعتباری یک کارت بانکی از نوع اعتباری (credit) است که دارنده آن می تواند از محل اعتبار در نظر گرفته شده برای وی، حداکثر تا سقف اعتبار کارت (000ر000ر6 ریال)، بهای کالا و خدمات مورد نیاز را به صورت الکترونیک پرداخت کند.
از ویژگی های کارت خرید اعتباری می توان عدم امکان دریافت وجه نقد، صدور صرفاً یک کارت برای هر متقاضی و امکان صدور گروهی کارت خرید اعتباری برای پرسنل سازمان ها و موسسات را برشمرد.
این کارت ها دارای پارامتر cvv2* ، card validation verification بوده و دارندگان آن می توانند با مراجعه به هر یک از پایانه های خودپرداز بانک ملت و اخذ*رمز اینترنتی و پارامتر (CVV2) به راحتی نسبت به خرید اینترنتی اقدام نمایند.

*(CVV2)شماره شناسایی دوم مشتری می باشد که دارای سه رقم بوده در پشت کارت چاپ می شود.
*رمز خرید اینترنتی رمز دوم کارت می باشد که صرفاً برای عملیات خرید/ پرداخت اینترنتی و یا تلفنی کاربرد دارد.

روند اجرایی
پس از انجام خرید، در سررسیدهای تحویل کارت برای شما صورت حساب ارسال می گردد. شما 15 روز از تاریخ ارسال صورت حساب جهت پرداخت بدهی خود فرصت دارید، چنانچه در مهلت تعیین شده (حداکثر 45 روز) نسبت به پرداخت مبلغ صورت حساب اقدام نمایید هیچگونه هزینه اضافی پرداخت نخواهید نمود، لکن در صورتی که پرداخت صورتحساب بعد از بازه زمانی مشخص شده انجام گیرد، مجبور به پرداخت وجه التزام (جریمه تاخیر) تعیین شده توسط بانک مرکزی ج.ا.ا (20 تا 30 درصد) خواهید بود.

خدمات قابل ارائه به دارندگان کارت خرید اعتباری ملت

پایانه های خودپردازهای بانک ملت
-
اعلام اعتبار باقی مانده
-ارائه صورت حساب از تراکنش های کارت اعتباری
-پرداخت قبوض
-امکان تغییر رمز اصلی و رمز اینترنتی کارت
-ارائه (CVV2) و تاریخ انقضاء کارت اعتباری
-لغو عمل ناموفق پرداخت قبض (reverse)

پایانه های خود پرداز بانک های عضو شتاب
-اعلام اعتبار باقی مانده
-پرداخت قبوض

محیط اینترنت (virtual pos)
-خرید
-استرداد کالا (جزئی و کلی)

سایت بانکداری اینترنتی بانک ملت
-باز پرداخت بدهی
-مشاهده صورت حساب

محیط همراه بانک
-ارسال پیامک (sms) به ذی نفع هنگام انجام عملیات مالی

پایانه های پوز فروشگاهی
-
خرید
-استرداد کالا (جزئی و کلی)
-اعلام اعتبار باقی مانده
-چاپ رسید در هر یک از موارد فوق
-لغو عمل ناموفق خرید و استرداد کالا (reverse)

نکات مهم
-
توصیه می گردد به منظور سهولت در به خاطر سپاری رمز مخصوص ملت کارت، در اولین فرصت با مراجعه به یکی از پایانه های خود پرداز ملت نسبت به تغییر رمز خود اقدام نمایید.
-چنانچه رمز خود را سه بار متوالی اشتباه وارد نمایید، کارت شما غیرفعال می شود؛ در این صورت باید با مراجعه به هر یک از شعب بانک نسبت به تکمیل فرم های مربوطه اقدام نموده تا رمز جدید برای کارت صادر گردد.
-در صورت مفقود شدن کارت باید در اولین فرصت با در دست داشتن مدارک شناسایی، به یکی از شعب بانک ملت مراجعه و یا با مرکز تماس ملت تماس گرفته تا نسبت به مسدود نمودن کارت و صدور کارت جدید اقدام شود.
-صدور رمز المثنی و رفع بلوک از کارت با ارائه کارت از طریق تمامی شعب بانک ملت ممکن است.

در صورت بروز هر گونه اشکال و یا سوالات احتمالی می توانید با شماره تلفن های1556 برای تهران و 82488ـ021 در سایر مناطق (مرکز ارتباط ملت) تماس بگیرید.

 
کلیه حقوق محفوظ است. بانک ملت(سهامی عام) 1392